20 listopada 2015 r. odbyła się
Międzynarodowa Konferencja Menedżerów Budownictwa
EDUKACJA MENEDŻERSKA BUDOWLANYCH
”Innowacyjne technologie, portale i media społecznościowe – jako element nowego modelu zarządzania w przedsiębiorstwie”
Organizator: Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Budownictwa przy współpracy z Wydziałem Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej
Miejsce: Mazurskie Centrum Kongresowe, Hotel „Gołębiewski” Mikołajki ul. Mrągowska 34
Szanowni Państwo,
listopad to tradycyjnie od wielu lat czas na spotkanie Członków Stowarzyszenia i jego sympatyków na konferencji w Mikołajkach. W tym roku przedmiotem naszego zainteresowania stały się media i portale społecznościowe (social media). Termin ten odnosi się do społecznych środków przekazu, opartych na łatwo dostępnych technologiach informatycznych. Całym społecznościom, firmom, korporacjom jak i poszczególnym obywatelom social media dostarczają innowacyjnych narzędzi do skutecznej, taniej i szybkiej komunikacji. Coraz więcej firm i ich szefów zdaje się dostrzegać ogromny potencjał, jaki dają takie portale jak Facebook, Linkedin i inne. Portale te wykorzystywane są przez organizacje nie tylko jako kanał komunikacji czy sieć, dzięki której pracownicy moją możliwość pozostawania w kontakcie, ale także jako narzędzie budujące wizerunek i zaangażowanie pracowników.
Jednym z celów konferencji jest zwrócenie uwagi kadry zarządzającej firmą, iż portale i media społecznościowe z racji swoich właściwości (o których będzie mowa w referatach) dokonują fundamentalnej zmiany w wielu obszarach życia społecznego, gospodarczego i biznesowego i będą pełnić coraz większą rolę w procesach zarządzania firmą, pracownikami i jej wizerunkiem.
Świadome i innowacyjne organizacje zdają sobie sprawę z tego, że nowe pokolenie wchodzące na rynek pracy traktuje serwisy i media społecznościowe jako narzędzie pracy. Wdrożenie tych narzędzi do systemu zarządzania w firmie pozwala na:
- szybszą komunikację między różnymi jednostkami i poszczególnymi pracownikami;
- szybszy dostęp do poszukiwanych informacji i związana z tym oszczędność czasu,
- dostęp do wiedzy bez względu na lokalizację użytkowników
- usprawnienie procesów biznesowych,
- podnoszenie kwalifikacji dzięki wsparciu aplikacjami e-learningowymi.
Szanowni Państwo,
doceniając siłę i potęgę mediów i portali społecznościowych uważam, że nie ma już odwrotu od ich obecności w życiu gospodarczym firm. Najważniejsze jest określenie ich wartości dla organizacji oraz ukierunkowanie działań pracowników w taki sposób, aby zwiększyć ich wydajność w realizacji celów firmy.
W toku konferencji chcemy wspólnie zastanowić się i poszukać odpowiedzi na następujące zagadnienia:
- jaki jest wpływ mediów społecznościowych na realizowanie procesów gospodarczych i zwiększenie efektywności organizacyjnej firmy,
- w jaki sposób technologie społecznościowe wspierają budowanie relacji biznesowych wewnątrz firmy i partnerami zewnętrznymi,
- w jakich obszarach działalności przedsiębiorstwa budowlanego innowacyjne technologie społecznościowe są najbardziej przydatne,
- jak w pełni wykorzystać urządzenia mobilne dostępne na rynku,
- jaki jest wpływ technologii społecznościowych na mobilność i wyzwolenie aktywności pracowników.
W przygotowanych prezentacjach i referatach wskażemy na potrzebę zastanowienia się, czy obecne struktury organizacyjne są zdolne do asymilacji ogromnej ilości wiedzy płynącej z mediów społecznościowych, ich analizy i wykorzystania z pożytkiem dla funkcjonowania firmy.
mgr Janusz Zaleski EurBE
Wiceprezes Zarządu PSMB
Galeria zdjęć:
Organizator konferencji:
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Budownictwa
Współorganizator konferencji:
Wydział Inżynierii Lądowej, Politechnika Warszawska
Partnerzy Konferencji:
PORR Polska Infrastructure S.A.
Sponsorzy Konferencji:
ALLCON Budownictwo spółka z ograniczona odpowiedzialnością S.K.A.
ELJAKO-AL Sp. z o.o. Legionowo