Program Erasmus+
Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk
Numer projektu: 2021-1-PL01-KA220-HED-000032239
01.11.2021 – 31.12.2023
PROMOTOR:
Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Warszawska, PL
PARTNERZY
Association of Building Surveyors and Construction Experts, IE
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Budownictwa, PL
STRONA PROJEKTU (LINK)
STRESZCZENIE:
Projekt ID4Ex (Immersive Design for Excellence) ma na celu spełnienie priorytetów strategii Europa 2030 w zakresie zatrudnienia i edukacji poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii. Sektor budowlany stoi obecnie przed wielkimi wyzwaniami czwartej rewolucji przemysłowej. W tym kontekście cyfryzacja sektora stanowi ważny bodziec do stawienia czoła nie tylko wyzwaniom związanym ze skutecznością i wydajnością pracy, ale również z doskonaleniem umiejętności i edukacją. Immersyjne podejście do projektowania to innowacja, która może prowadzić do powstawania nowoczesnych, inkluzywnych produktów i usług angażujących wszystkie podmioty i interesariuszy danego procesu. Głównym celem projektu jest wspieranie rozwoju umiejętności i kompetencji poprzez inkluzywne podejście do zagadnień związanych z dziedzictwem budowlanym. W tym celu wykorzystane mają być nowoczesne rozwiązania: kluczowe technologie wspomagające (ang. Key Enabling Technology, KET), wirtualna rzeczywistość (ang. Virtual Reality, VR), immersyjne interaktywne doświadczenia (ang. Immersive Interactive Experience, IIE), czy zaawansowane modelowanie 3D. Dodatkowo, projekt zakłada:
- uaktualnienie i unowocześnianie istniejących programów szkoleniowych dotyczących dziedzictwa budowlanego dzięki nowoczesnym technologiom immersyjnym,
- podniesienie efektywności nauczania i uczenia się poprzez zastosowanie angażujących metod inkluzywnych,
- zwiększenie synergii wykorzystania nowoczesnych technologii w zespołowym środowisku pracy, które jednocześnie zapewnia odpowiedni rozwój osobisty,
- zwiększenie współpracy między instytucjami edukacyjnymi i przedsiębiorstwami w UE w celu zwiększenia szans odbiorców projektu na zatrudnienie.
W ramach projektu powstaną między innymi:
- raport dotyczący najlepszych praktyk i zastosowań technologii VR do renowacji i waloryzacji budynków o wysokim znaczeniu dla dziedzictwa kulturowego i budowlanego,
- moduły szkoleniowe dotyczące immersyjnego projektowania,
- zestaw cyfrowych narzędzi szkoleniowych dotyczący immersyjnego projektowania.
Projekt adresowany jest przede wszystkim do studentów i uczelni wyższych, ale także do architektów, inżynierów, specjalistów w dziedzinie budownictwa oraz organizacji zajmujących się kształceniem.