CLOEMC III
Numer projektu | 2011-1-PL1-LEO05-19888 |
Tytuł projektu (w j. polskim) | „Model certyfikacji i wzajemnego uznawania kwalifikacji menedżerów i inżynierów budowlanych w Unii Europejskiej – opracowanie części trzeciej bazy podręczników dla podyplomowych studiów uzupełniających – Biblioteka Menedżera Budowlanego III” |
Tytuł projektu (w j. roboczym projektu) | “ MERGEFIELD „Tytuł_projektu_” Common Learning Outcomes for European Managers in Construction III” |
Nazwa instytucji wnioskodawcy, siedziba | Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej, Zespół Inżynierii Produkcji i Zarządzania w Budownictwie, +48 22 234 65 15, dr inż. Paweł Nowakp.nowak@il.pw.edu.pl; www.leonardo.il.pw.edu.pl |
Nazwy instytucji partnerskich i kraje pochodzenia (bez dokładnego adresu) | Partnerzy: Association of Building Surveyors and Construction Experts (AEEBC) – partner, BE HK University of Kempen (KEMP) – partner, BE Darmstadt Technical University (DARM) – partner, DE Polish Association of Building Managers (PSMB) – partner, PL UMINHO University (UMINHO) – partner, PT Chartered Institute of Building (CIOB) – partner, UK |
Czas trwania (liczba miesięcy) | Projekt będzie realizowany w latach 2012 -2013, przez 24 miesiące. |
Całkowity budżet projektu (Euro) | 399565.00 |
Wnioskowana kwota dotacji (Euro) | 299673.75 |
Cel projektu
Projekt CLOEMC III jest kontynuacją projektów PL/06/B/F/PP/174014 „Common Learning Outcomes for the European Managers in Construction – CLOEMC I” oraz CLOEMC II (2009-1-PL1-LOE05-05016). W projekcie powstanie kolejnych sześć podręczników dla inżynierów i menedżerów budowlanych. Podręczniki wejdą w skład Biblioteki Menedżera Budowlanego. Partnerami są organizacje w Polski, Belgii, Portugalii, Wielkiej Brytanii i Niemiec. Docelową grupą beneficjentów są inżynierowie budowlani i zarządzający infrastrukturalnymi projektami budowlanymi.
Opis planowanych działań i roli partnerów
Promotorem tego projektu jest Zakład Inżynierii Produkcji i Zarządzania w Budownictwie (Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej). Partnerstwo łączy wiodące w Unii Europejskiej stowarzyszenia zawodowe: Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Budownictwa (PSMB, Polska), Chartered Institute of Building (CIOB, Wielka Brytania), AEEBC, Belgia oraz uczelnie: Kempen University, BE, Darmstadt University of Technology (Niemcy) i University of UMINHO (Portugalia), które mają ogromne doświadczenie w zakresie dydaktyki w budownictwie, co gwarantuje odpowiednie proporcje wiedzy teoretycznej i praktyki. Fakt, iż w budownictwie w Unii Europejskiej działa wiele małych i średnich firm budowlanych, w których menedżerowie często pełnią funkcje wymagające znajomości wymienionych poniżej (spis manuali) dziedzin wiedzy, w pełni uzasadnia celowość wprowadzenia systemu ciągłego nauczania. Przyczyni się to do ujednolicenia kompetencji i promowania przejrzystości kwalifikacji inżynierów, a co z tym idzie zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw budowlanych na rynku europejskim.
Podreczniki z CLOEMC I – są dostępne w polskich księgarniach.
Cele projektu będą realizowane poprzez wdrożenie treści kolejnych podręczników, dostosowanej do wyłonionych w poprzednich projektach LdV dziedzin wiedzy.
Zaistnienie na europejskim rynku wydawniczym (wstępne umowy z Poltext oraz Wiley-Blackwell przedstawiono w aplikacji) oraz pozycji, zawierających pełne kompendium wiedzy menedżerskiej w budownictwie, wypromuje dialog społeczny, dotyczący dostosowania profilu kształcenia do potrzeb rynku pracy. Wyniki projektu będą wykorzystywane dla rozpoznawania kwalifikacji menedżerów budowlanych działających na rynku unijnym.
Planowane rezultaty/produkty projektu
Zawartość podręczników przygotowano za pomocą:- ustaleń z przedstawicielami AEEBC, CIOB i PSMB (będą one podstawą kursów wyrównawczych dla inżynierów zrzeszonych w narodowych organizacjach stowarzyszonych w AEEBC)
– spotkań z inżynierami/praktykami z budów w krajach partnerskich, z wykorzystaniem metodologii Focus Groups,
– przeglądu literaturowego.
Założeniem projektu było też przygotowanie podręczników we współpracy pomiędzy Partnerami, by uwzględnić jak najwięcej informacji i potrzeb z krajów partnerskich. Podręczniki (tytuły podane poniżej) pisane będą przez wszystkich partnerów.
Manual 1 – M14 Due-diligence in Construction
Manual 2 – M15 Motivation and Psychology Aspects in Construction Industry
Manual 3 – M16 Professionalism and Ethics in Construction
Manual 4 – M17 Sustainability in Construction
Manual 5 – M18 Health and Safety in Construction
Manual 6 – M19 Pathology in Construction